İTÜ Birlikte Öğrenme Laboratuvarı Genişletilmiş Özet Kitabı Yayınlandı!
İTÜ Birlikte Öğrenme Laboratuvarı
“Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla ortak bilgi üretimi için kitle kaynak kullanımı”
İTÜ Birlikte Öğrenme Laboratuvarı, pedagojik yeniliklerin bir kuluçka merkezi olarak, yenilikçi öğrenme – öğretme yaklaşımlarının ve yöntemlerinin paylaşımını, uygulanmasını ve kullanımını teşvik etmeyi ve lisansüstü araştırma çalışmalarının çıktılarının, mezunlar da dahil olmak üzere İTÜ ekosisteminin tüm üyelerine yönelik öğrenme deneyimlerine dönüştürülmesini amaçlamaktadır.
İTÜ Birlikte Öğrenme Laboratuvarı, kabul edilen genişletilmiş özetlerin yazarları için bir dizi fırsat sunmaktadır:
- En İyi Uygulama Örneği Sunum Ödülleri
- Hakem değerlendirme sürecinden sonra dijital bildiriler kitabında yer alma
- Uluslararası düzeyde iyi uygulama örneklerinin paylaşılması için kısa vadeli hareketlilik fonu alma
- İyi uygulama örneklerini -EELISA Avrupa Üniversitesi de dahil olmak üzere- farklı platformlarda uluslararası akademik toplulukla paylaşma
- İyi uygulama örneklerinin uluslararası öğrencileri hedefleyen yaz ve kış okullarına dönüştürülmesi için İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi’nden destek alma
Genel Bilgiler ve Önemli Tarihler
- Tarih: 25-26 Eylül 2024
- Mekan: Süleyman Demirel Kültür Merkezi (SDKM)
- Dil: Türkçe ve İngilizce
- Format: Hibrit
- Özetlerin teslimi için son tarih uzatılmıştır: 10 Eylül 2024
- Dinleyici başvurusu için son tarih: 20 Eylül 2024
- Kabul edilen özetlerin ilanı: 16 Eylül 2024
- Detaylı programın ilanı: 22 Eylül 2024
Beklenen Çıktılar
- İTÜ ve paydaşlarının eğitim – öğretim alanındaki iyi uygulama örneklerinin EELISA Avrupa Üniversitesi, Avrupa Mühendislik Eğitimi Topluluğu (SEFI), Avrupa İleri Mühendislik Eğitimi ve Araştırma Okulları (CESAER) ve Mühendislikte Uluslararası Üst Düzey Yöneticiler Derneği (T.I.M.E. Association) gibi uluslararası ağlar aracılığıyla yaygınlaştırılması.
- Yenilikçi pedagojileri uygulayan öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına, faaliyetlerine ve araçlarına ilişkin iyi uygulama örneklerinin belirlenmesi.
Oturum 1: Eğitimde Güncel Eğilimler
Etkinliğin birinci oturumu, İTÜ ekosisteminde iyi uygulama örneği olarak belirlenip yaygınlaştırılacak yenilikçi öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını, faaliyetlerini ya da araçlarını sergilemek, paylaşmak veya tartışmak için alan ve kaynaklar sağlamayı hedeflemektedir.
Oturum 2: Tezlerden Öğrenme İstasyonlarına
Etkinliğin ikinci oturumu, yüksek lisans çalışmalarını öğrenciler, akademisyenler ve daha geniş İTÜ topluluğu için yenilikçi öğrenme deneyimlerine dönüştürmeyi, böylelikle eğitim ve araştırma arasında güçlü bir bağ kurmayı hedeflemektedir.
Her iki oturum da yükseköğretim ekosisteminde öğrenme ve öğretim kalitesini artırmak için “Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla ortak bilgi üretim için kitle kaynak kullanımı (crowdsourcing)” yaklaşımını uygulamaya koymak üzere tasarlanmıştır.
- İyi uygulama örnekleri, deneyim ve araştırma yoluyla öğrenci tutum ve akademik davranışlarını olumlu yönde değiştirme açısından daha iyi sonuçlar ürettikleri için alternatiflerinden üstün kabul edilen bireysel yaklaşımlar, etkinlikler, yöntemler, teknikler ve araçlar bütünüdür.
- Kitle kaynak kullanımı, kolektif zekayı ve farklı bakış açılarını güçlendirmek için iş, bilgi veya görüş paylaşan öğrencilerin katılmcı çalışmalarını ifade eder.
- Ortak bilgi üretimi, öğrencilerin ve eğitmenlerin eğitim deneyimlerini tasarlamak ve uygulamak için birlikte çalıştıkları, tüm katılımcıların girdilerine değer verilen, aktif katılımı teşvik eden, ortak sorumluluk ve farklı bakış açıları sayesinde öğrenmeyi geliştiren işbirliğine dayalı bir süreci ifade eder.
- Yaşam boyu öğrenme; kişisel veya mesleki gelişim için sürekli ve öz motivasyonlu şekilde bilgi ve beceri arayışı anlamına gelir; öğrenmeye yönelik proaktif bir yaklaşımı, merakı, uyum sağlama yeteneğini ve kişinin hayatı boyunca büyüme ve gelişmeye olan bağlılığını ifade eder.
Genişletilmiş özetlerin yazarlarından, İTÜ’lülerle paylaşmak istedikleri iyi uygulama örneklerinin İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi’nin çeşitli aktiviteleriyle bağını kurmaları beklenmektedir:
- Yeni öğrenme – öğretme yaklaşımları ve teknikleri
- Proje tabanlı öğrenme
- Aktif öğrenme yaklaşımları ve teknikleri
- İşbirliğine dayalı öğrenme
- Eğitimde yeni teknoloji kullanımı
- Eğitimde yapay zeka (YZ) kullanımı
- Eğitimde oyunlaştırma
- Uzaktan eğitim
- Ölçme ve değerlendirme yaklaşım ve teknikleri
- Eğitimde sistematik düşünme
- Eğitim becerilerinin geliştirilmesi
- Eğitim psikolojisi
- Sosyal becerilerin geliştirilmesi
- Eğitimde gelecek eğilimleri
- Eğitimde motivasyon teknikleri
- Eğitimde kapsayıcı uygulamalar
- Araştırma yöntemi ve metodolojisi
- Araştırma ve öğrenmenin bütünleştirilmesi
- Endüstriyel deneyim paylaşımı
- Ders izlencesi tasarımı
- Sınıf yönetimi
- Akademik oryantasyon
- Yaşamboyu öğrenme
İçerik ve Program
İTÜ Birlikte Öğrenme Laboratuvarı iki günlük bir aktivitedir. İlk gün, Oturum 1 ve Oturum 2’yi sunmaktadır.
• Sabah oturumu (Eğitimde Güncel Eğilimler), yenilikçi pedagojiler alanında yükseköğretimdeki güncel eğilimlerin gözlemlenebilir etkilerini tartışmak yoluyla farklı disiplinlerden İTÜ akademisyenleri tarafından iyi uygulamaların paylaşılmasına odaklanmaktadır.
• Öğleden sonraki oturum (Tezlerden Öğrenme İstasyonlarına), lisansüstü öğrencilerin tez araştırmalarının yenilikçi pedagojilerin kullanımı yoluyla öğrenme deneyimlerine dönüştürülmesine odaklanmaktadır.
1. Gün – 25 Eylül 2024
Sabah Oturumu: Eğitimde Güncel Eğilimler
Hedef kitle: İTÜ Akademisyenleri ve İTÜ Topluluğunun tüm üyeleri
Amaç: Öğrenme şeklimizdeki değişiklikleri, özellikle de aktif öğrenme yaklaşımlarına dayalı yenilikçi öğretme ve öğrenme uygulamalarının geliştirilmesi ve uygulanmasını gözlemlemek ve değerlendirmek için İTÜ akademik topluluğuna yenilikçi pedagojiler üzerine İYİ UYGULAMALARIN tanıtılması ve paylaşılması. İyi uygulamaların paylaşılmasıyla, İTÜ üyeleri öğrenme ve öğretme uygulamalarında nelerin işe yaradığı konusunda birbirlerinden – birlikte öğrenebilir ve birlikte yaratabilir, farklı öğrenme ortamlarında nelerin çoğaltılabileceğini ve İTÜ’deki öğrenme ve öğretme deneyimlerinin kalitesini artırmak için nelerin ölçeklendirilebileceğini anlayabilir.
Yöntem:
- Genişletilmiş özetlerin sunulması
- Hakem değerlendirmesi yoluyla iyi uygulamaların seçilmesi
- Kabul edilen her genişletilmiş özet için sunum
- Her sunumun ardından soru-cevap/ tartışma oturumu
Öğle Oturumu: Tezlerden Öğrenme İstasyonlarına
Hedef kitle: İTÜ Akademisyenleri ve İTÜ Topluluğunun tüm üyeleri
Amaç: Lisansüstü tezlerden elde edilen çıktıların, kurumsal düzeyde araştırmaya dayalı öğrenme uygulamalarını desteklemek için İTÜ öğrencilerini, akademisyenleri ve mezun ağının üyelerini hedefleyen yenilikçi eğitim deneyimlerine (Öğrenme İstasyonları) dönüştürülmesi. Son 5 yıl içinde tamamlanan tezlerin yazarları, tez danışmanlarıyla birlikte 2. Oturumun birincil hedef grubudur.
Yöntem:
- Yöntem Genişletilmiş özetlerin sunulması
- Hakem değerlendirmesi yoluyla iyi uygulamaların seçilmesi
- Kabul edilen her genişletilmiş özet için sunum
- Her sunumun ardından soru-cevap / tartışma oturumu
2. Gün – 26 Eylül 2024
ÖĞRENME İSTASYONU MODELİ – Birlikte öğrenmeyle yenilikçi öğrenme deneyimleri nasıl tasarlanır?
Hedef Kitle: Birinci günün Genişletilmiş Özet Yazarları
- Eğiticinin Eğitimi: Öğrenme İstasyonu Modeli
- Soru-cevap/ tartışma oturumu
- Öğrenme İstasyonu Tasarımı başlatma oturumu
Birinci Gün
25 Eylül 2024, Çarşamba
İTÜ Süleyman Demirel Kültür Merkezi
Konferans Salonu
08.45 – 09.30 | Kayıt / Kahve ve Atıştırmalık |
09.30 – 10.15 | 1. Karşılama & Açılış konuşması 2. Bağlam ve Çerçeve (İTÜ MEM) |
10.15 – 10.30 | Kahve Arası |
10.30 – 12.30 | Sabah Oturumu: Eğitimde Güncel Eğilimler |
12.30 – 13.30 | Öğle Arası |
13.30 – 16.00 | Öğle Oturumu: Tezlerden Öğrenme İstasyonlarına |
16.00 – 17.00 | Soru-cevap ve tartışma oturumu |
İkinci Gün
26 Eylül 2024, Perşembe
İTÜ Süleyman Demirel Kültür Merkezi
Senato Salonu
08.45 – 09.30 | Kayıt / Kahve ve Atıştırmalık |
09.30 – 10.45 | Eğiticinin Eğitimi: Öğrenme İstasyonu Modeli |
10.45 – 11.00 | Kahve Arası |
11.00 – 12.30 | Öğrenme İstasyonu Tasarımı başlatma oturumu |
Bilimsel Komite
Ad Soyad | Kurum |
---|---|
Ayşe Kılıç (PhD) | Eindhoven Eğitim Fakültesi, ESA Öğretmen Destek ve Kalite Güvence Merkezi ekibi, (Eindhoven Teknoloji Üniversitesi) |
Balazs Nagy Vince (PhD) | Mekatronik, Optik ve Mühendislik Enformatiği Bölümü (Budapeşte Teknoloji ve Ekonomi Üniversitesi) Yönetim Kurulu Başkanı (Avrupa Mühendislik Eğitimi Topluluğu – SEFI) |
Bersam Bolat (PhD) | İşletme Mühendisliği Bölümü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Emma Henderson (PhD) | Mühendislik Fakültesi, Öğrenme Geliştirme Dekan Yardımcısı; Mekanik ve Havacılık Mühendisliği Bölümü Başkan Yardımcısı ve Eğitim Direktörü (Strathclyde Üniversitesi) |
Fatih Eren (PhD) | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Loredana Maria Manasia (PhD) | Öğretmen Eğitimi ve Sosyal Bilimler Bölümü (Bükreş Politeknik Ulusal Bilim ve Teknoloji Üniversitesi – NUSTPB) |
Mariana Mocanu (PhD) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği Bölümü (Bükreş Politeknik Ulusal Bilim ve Teknoloji Üniversitesi – NUSTPB) |
Scott Strachan (PhD) | Baş Öğretim Üyesi, Elektronik ve Elektrik Mühendisliği Bölümü ve Sürdürülebilir Kalkınma Merkezi (Strathclyde Üniversitesi) |
Thibaut Skrzypek (PhD) | Uluslararası Projeler Başkanı (École des Ponts ParisTech) |
Yeşim Çapa Aydın (PhD) | Direktör, Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Merkezi – ÖGEM (Orta Doğu Teknik Üniversitesi – ODTÜ) |
Yuki Kaneko (PhD) | Vakıflar Geliştirme Direktörlüğü, (Sabancı Üniversitesi) |
Zuhal Zeybekoğlu (PhD) | Direktör, Öğrenme ve Öğretme Ofisi (Koç Üniversitesi – KOLT) |
Organizasyon Komitesi
Ad Soyad | Kurum |
---|---|
Emrah Acar | Mimarlık Bölümü Müdür, İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi (İstanbul Teknik Üniversitesi) Yönetim Kurulu Üyesi (Avrupa Mühendislik Eğitimi Topluluğu – SEFI) |
Semra Ahmetolan | Matematik Bölümü Müdür Yardımcısı, İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Merve Çalımlı Akgün | İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Emine Görgül | İç Mimarlık Bölümü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
İdil Evcimen | İşletme Mühendisliği Bölümü Müdür Yardımcısı, İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Hakan Yorulmuş | İşletme Mühendisliği Bölümü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Hale İlkçakın | İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Hazal Taşdemir | İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Mehmet Aksu | İTÜ Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Ahmet Duran Şahin | Meteoroloji Mühendisliği Bölümü Dekan, İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Ahmet Öztopal | Meteoroloji Mühendisliği Bölümü Dekan Yardımcısı, İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Fatma Sel Turhan | Sosyoloji Bölümü Dekan Yardımcısı, İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Abdussamet Subaşı | Makine Mühendisliği Bölümü Dekan Yardımcısı, İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |
Mustafa Özkartal | Enstitü Sekreteri, İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (İstanbul Teknik Üniversitesi) |