İTÜ MEM Akademisyenlere Yönelik Öğrenme İstasyonu Eğitimi

İTÜ MEM, Akademisyenlere Yönelik Öğrenme İstasyonu Tasarımı Eğitimi gerçekleşti. İstanbul Teknik Üniversitesi’nin (İTÜ) geleceği dönüştürme vizyonu kapsamında aktif öğrenmeye odaklanan önemli bir eğitim düzenlendi. Ayazağa Kampüsümüzde bulunan İTÜ MEM’de uygulamalı biçimde yapılan Akademisyenlere Yönelik Öğrenme İstasyonu Tasarımı Eğitimi’ne birçok farklı bölümden öğretim üyelerimiz katıldı.

Akademik kariyer yolculuğunun farklı düzeylerinden İTÜ akademisyenleri eğitim aktif öğrenme-öğretme yaklaşımlarını yaygınlaştırmak, öğrenme ortamlarında geleneksel “öğrenci–öğretmen” rollerinden yenilikçi “öğrenen–mentor” ilişkisine geçmek gibi konulara odaklandı.

İTÜ’nün dijital dönüşüm yol haritasıyla uyumlu şekilde geliştirilmekte olan Öğrenme İstasyonları Modeli, akademisyenlerimiz için yenilikçi bir yaklaşımla bilgi ve deneyim değiş tokuşuna dayanıyor. İTÜ MEM’deki öğrenen ve mentor modelinde “öğrenen merkezli” bir öğrenme tasarlanıyor. Öğrenme İstasyonları, öğrenenlere çeşitli aktarım biçimlerini kullanmaları ve derslerinin kazanımlarını aktif öğrenmeyle elde etmeleri için fırsat sunuyor. Ayrıca istasyonların modüler yapısı, ders tasarımları için esnek ve yenilikçi bir altyapı sunup farklı disiplinlerin ve paydaşların işbirliğini kolaylaştırıyor.
Eğitimde tasarlanan Öğrenme İstasyonları’nın mikro kredi verebilen EELISA toplulukları altında EELISA ortaklarımıza veya İTÜ dönemsel okullar (yaz-kış okulları) kapsamında açılabilecek dersler olarak sunulması potansiyeli değerlendirildi.